Styrk din bækkenbund ordentlig med de rigtige bækkenbundsøvelser

De fleste af os kan være i tvivl om vi træner vores bækkenbunde ordenligt. De fleste ved måske ikke engang hvad bækkenbunden er eller hvor den sidder. Til information, er det hele den nedre region før benene begynder. Det kan også være svært at regne ud, hvad man skal træne, for at styrke denne del.

Det er jo ikke ligesom armene eller benene, hvor man blot kan trække hive op og ned med tunge vægte for eksempel. Eller brystkassen eller ryggen, hvor du kan bruge armene og benene til støtte. Man skal være meget præcis for at ramme lige netop denne del af kroppen. Enten skal man kende de rigtige bækkenbundøvelser, eller også skal man overveje en Empelvic pude.

De rigtige metoder

Det, som gør bækkenbundsøvelser lidt mere kompliceret end andre former for træning, er, at det ikke er nok kun at spænde disse muskler. Sådan er det jo alle andre steder – du spænder dine arme; de bliver større. Du spænder dine ben; de bliver større. Men det er ikke kun nok at have store bækkenbundsmuskler. De skal nemlig også kunne afspænde. Hvordan træner man så det? Hvordan afspænder man? Derfor har mange bækkenbundsøvelser udstrækning med som en del af træningen. Det giver god mening i yoga, men kan være lidt underligt at skulle gøre midt i sin træning. Men det virker altså. Det er også derfor Empelvic puden kan bruges til bækkenbundsøvelser i stedet.

Men hvad gør så denne pude så nyttig? Det er meningen at du skal sidde på den, mens du træner og strækker ud. På denne måde masserer du musklerne i dette område og de bliver meget bedre trænet op til de forskellige opgaver bækkenbunden har. Det kan blandt andet være samleje, graviditet eller bare udløsning. Du opnår kontrol over din krop ved at give kroppen bedre kontrol.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *